jueves, 21 de abril de 2011

I Sant Pau caigué del cavall.


De tothom és sabut que fins fa setmanes he estat membre del Partit Popular. Per tant, crec que la meva primera responsabilitat, com a membre de la Lliga Regionalista de les Illes Balears, i candidat a Batlle per tal partit al municipi de Santanyí és donar una breu explicació sobre la meva defecció del Partit Popular.

La meva marxa no ha estat motivada per motius personals. Al contrari, crec que puc dir que tinc grans amics al Partit Popular a Santanyí, a Palma i allà on siguin ara. En conseqüència no ha estat una decisió fàcil de prendre en el pla personal. Qui em coneix sabrà de la meva perllongada i profunda amistat personal amb Llorenç Galmés  (president del PP a Santanyí),  aquest innegable vincle només ha contribuït a fer personalment més agre un final inevitable.

Tampoc ha estat una decisió egoista o rendible. Tot al contrari. Qualsevol que tingui ulls per veure i dits per comptar podrà apreciar que la meva posició ara és molt més precària que abans.   

La meva marxa ha estat purament ideològica. El Partit Popular ja no defensa els meus valors i els meus principis. El Partit Popular defensa els seus interessos i els interessos del seu president José Ramón Bauzá.

El Partit Popular ha abandonat el regionalisme, “lo nostro”. I han començat a fer-ho atacant la llengua oficial de les Illes Balears, prometent degradar-la de requisit a mèritquan governin. Això és tornar al “hable usted en cristiano”. Aquesta intenció atempta contra l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears (art. 4.1) i per tant, atempta contra la llei i contra “lo nostro”. Malgrat els càntics de reconeguts militants populars que s’emboliquen amb la bandera del castell cantant “La Balanguera”, ningú ha desmentit això a dia d’avui i m’atreveixo a dir que ningú ho farà en el futur. Al Partit Popular, “lo nostro” és una postal pels turistes. I jo no tinc ànima de “souvenier”.  

El Partit Popular ha refusat del liberalisme, que té l’individu com l’eix de la vida política, i s’ha abandonat a processos d’enginyeria social que cerquen de forma deliberada crear identitats col·lectives per manipular el poble. El vehicle utilitzat per fer-ho és novament la llengua vehicular de les Illes Balears, la qual es vol fragmentar per tal de crear noves identitats artificials. Mai he cregut en les identitats col·lectives, sempre he cregut en les identitats personals i en la llibertat de la gent per cercar el seu lloc a la vida.

El Partit Popular ha abandonat el centre polític i la moderació. El centre polític és el liberalisme. La funció de l’Estat és assegurar-se que tots gaudim de les mateixes oportunitats a la vida i no igualar-nos de forma artificial, retallant la nostra llibertat per mitjà de la coacció executada per la llei. Això no entra en contradicció amb la defensa de la nostra pròpia identitat particular que com a poble illenc és irrefutable, entenent com a tal, el conjunt de drets i deures recollits a l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears.     

Per tot això, he abandonat el Partit Popular i he decidit incorporar-me i participar de forma activa en un projecte que té per vertader eix de la seva acció els valors abans esmentats: el regionalisme, el liberalisme i el centre polític.

Només em queda dir que aquest nou projecte neix en contra d’unes idees que considero equivocades. Vaig militar al Partit Popular per que creia representava els meus valors. He abandonat el Partit Popular per que he estat conseqüent amb les meves idees. Lluitaré per que la Lliga de Jaume Font tingui representació a Santanyí, dons considero que és la millor forma de lluitar pels meus valors. I aquesta lluita no serà en contra de ningú per que, paradoxalment, la major part del meus adversaris són amics meus.

La forma concreta en que aquets valors poden aplicar-se a un programa polític pel meu municipi és una qüestió que desenvoluparé en successius comentaris.

Salutacions
Pere.   


No hay comentarios:

Publicar un comentario