martes, 28 de febrero de 2012

Revisió Pacte Santanyiner per a la Infància


A la passada campanya electoral tots els partits que varen participar a les eleccions locals vàrem signar un pacte per la infància que fes possible l'obtenció de la certificació de “Municipi Amic dels Infants”. Una iniciativa molt interessat i que mereix tot el nostre suport.

El passat dia 8 de febrer va tenir lloc a l'Ajuntament de Santanyí la primera reunió de seguiment amb la participació de l'associació  "La Veu dels Infants" i el representant del comité de Balears d'Unicef; així com tots els partits que signaren el pacte: CxI, ERC, PSM, PSOE, PP i Lliga. 

Aquesta reunió de seguiment tenia per objectiu: 1) Revisar la situació actual del pacte que havíem signat; 2) arribar a acord per tal d'establir un seguiment constant del pacte ; 3) presentar el certamen de bones pràctique i CAI.

L'acte de la reunió estava pendent de revisió per si algú volia proposar alguna modificació. No n'hi ha hagut i per tant la donam a conèixer perquè aquest projecte tan engrescador i col·lectiu tingui la major publicitat possible i sigui conegut per tothom.

Si algú vol obtenir més informació del programa pot seguir el següent link: http://www.ciudadesamigas.org/cai.html



ACTE REUNIÓ MUNICIPI DE SANTANYÍ

Data: 8 de febrer de 2012

Hora: 11.00h

Lloc: Ajuntament de Santanyí

Objecte: Revisió Pacte Santanyiner per a la Infància

Participants:
Toni Matas  representació PP
Joana Suau representació PSOE
Joan Sbert representació PSOE
Jaume Armengual representació ERC
Pedro Bruguera representació Lliga Regionalista
Biel Vidal representació Convergència per les Illes
Matias Pizarro representació PSM/Entesa/Iniciativa
Biel Noguera representació la Veu dels Infants
Maria Lobo representació la Veu dels Infants
Alejandra Araya representació la Veu dels Infants
Sílvia Casanovas representació UNICEF Comitè Balears

Ordre del dia

1. Revisió estat de situació Pacte Santanyiner per a la Infància

1.1. Lectura del Pacte Santanyiner de la infància

1.2. Torns de paraula

(PP) Des de l’Ajuntament es té la intenció de potenciar un col·lectiu d’infància perquè el municipi sigui CAI. Es necessita assessorament de com fer-ho.

(PSM/Entesa/Iniciativa). Es troba interessant la proposta, no obstant, abans de potenciar la participació infantil, és necessari tenir un diagnòstic de la infància de Santanyí, fer una avaluació del què s’està fent a nivell d’infància.

(PP) El pressupost 2012 contempla serveis socials, ajudes, guarderies, etc; totes les partides existeixen, no s’han augmentat, però s’han mantingut. Les actuacions són d’un any per l’altre. S’ha fet una campanya de “cap infant sense joguina”, això destinat a totes les famílies del municipi.

(PSM/Entesa/Iniciativa). De totes maneres, es desconeix la situació de la infància al municipi.

(Lliga regionalista). Proposta de realitzar un diagnòstic, alguna cosa com es va fer amb l’agenda local 21. També es proposa de crear col·lectiu d’infància a través de les escoles.

(PSM/Entesa/Iniciativa). Fer el diagnòstic de la situació de la infància per saber les accions de l’Ajuntament, que no quedi difuminat per àrees.

(Lliga regionalista). Es proposa cercar indicadors per àrees.

(ERC). Es considera encertada la proposta de treballar des de les escoles.

(PSOE) Tenir en compte també les guarderies, col·lectius esportius, etc.

(PP) Proposta de contactar amb els Consells educatius, que portin les mancances de cada col·legi. Proposta de veure les mancances en d’altres àrees, a nivell serveis socials, urbanístic.

S’obre un torn de paraula vinculat a si és més adient treballar per nucli o per escola. En general, es considera millor treballar per escola.

(la veu dels infants). Si s’incideix en les escoles, tenint en compte que el col·lectiu dels infants ha de ser independent a les estructures escolars.


2. Acords

2.1. Establir una reunió mensual amb tots els grups polítics, per revisió de les accions
vinculades amb el pacte. Propera reunió: 7 de març a les 11.15.
2.2. Des de l’Ajuntament, es reunirà la informació per a tal de comptar amb un diagnòstic de la infància: educació, medi ambient, salut, esports, urbanisme.
2.3. Contacte amb els Consells escolars.
2.4. Cada participant es compromet a portar una proposta concreta per a la propera
reunió, per al foment de la participació infantil.
2.5. Realització de taller sobre foment de la participació infantil per part d’ UNICEF en la propera reunió.


3. Presentació certamen bones pràctiques i CAI

3.1. S’ha obert la convocatòria de CAI i de bones pràctiques; des d’ UNICEF s’anima a
la revisió i presentació d’alguna de les categories de les 8 categories de drets, abans de la presentació CAI.

domingo, 26 de febrero de 2012

La mala consciència.


Apareix publicada a la plana web de l'Ajuntament de Santanyí una notícia sobre la recent entrevista del primer tinent de batle i el regidor de turisme amb la Secretària d'Estat de Turisme, per demanar subvencions per dur a terme millores a Cala d'Or.

És una notícia un poc estranya després de les declaracions que el President de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va dedicar a 8 batles de Menorca: “la cultura de subvención se ha acabado”. I dic que és estranya perquè el PP de Santanyí sempre ha resultat ser molt conseqüent amb les formes i les maneres de José Ramón Bauzá (recordau el tema de la llengua, on el PP de Santanyí va votar en contra vostra i a favor seu, perquè no vos poguéssiu adreçar en la vostra llengua a l'administració pública fora del terme de Santanyí). Però pel que veig de la incoherència en fan bandera i proclama.

A la vegada també és una notícia estranya perquè durant la passada legislatura (i no record ben bé si la penúltima), ni el regidor de turisme, ni el primer tinent de batle, ni el Batle de Santanyí varen demostrar mai cap interès per anar a Madrid (al marge de FITUR)  a fer el que fan ara i tenir una entrevista oficial per demanar per Cala d'Or. Entrevistes amb el Secretari d'Estat de Turisme de la passada legislatura: zero.

Doncs, què ha passat? Per què ara els falten peus i mans per arribar a Madrid? La resposta és molt senzilla: “La Lliga” ha passat.

“La Lliga” va néixer amb un compromís clar i ambiciós amb Cala d'Or. Un compromís que no s'havia manifestat mai de forma tan clara. I “La Lliga” té un regidor. I el més important, “La Lliga” fa tenir mala consciència.

Pot parèixer que un regidor no és molt. Però, quan aquest regidor fa tenir mala consciència al Batle de Santanyí pel que ha fet a Cala d'Or, la cosa canvia. I perquè feim tenir mala consciència al Batle de Santanyí som poderosos. Mirau si ho som que, en manco d'un any, hem aconseguit que es fes el que no s'ha fet en quatre.

Amb un regidor hem fet que el PP de Santanyí anàs a pregar Madrid. I jo vos promet que amb dos regidors  els  faríem anar pregar a Lourdes. I amb tres regidors arribarien a Roma. I amb quatre donarien la volta al món de genolls.

Mirau que en fa fer de coses la mala consciència. I nosaltres “La Lliga” som la mala consciència del PP de Santanyí. Per fer coses a Cala d'Or no necessitam res més. Per tant, si voleu que es facin coses donau suport a la Lliga. Quant més suport doneu a la Lliga més miracles veureu.

domingo, 19 de febrero de 2012

Ple Ajuntament Santanyí 14.02.12

Ple Ajuntament 14.02.12. Mocions precs i preguntes.

El passat dia 14 de febrer va tenir lloc la darrera sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament de Santanyí. La Lliga va realitzar les següents aportacions que es descriuen a continuació.

Mocions.

Vàrem presentar dues mocions:

La primera moció mirava d'aconseguir que l'Ajuntament de Santanyí demanàs a l'administració competent la regularització de la situació econòmica de l'Institut d'Ensenyança Secundària de Santanyí (que arrossega un deute amb la Conselleria d'Educació). Tots els grups estaven a favor (PSOE, CxI, ERC i Lliga) excepte el PP.

Per poder sotmetre la moció a votació s'havia d'aprovar la seva urgència (donat que no s'havia presentat amb el temps suficient per poder-la entrar a la passada reunió Comissió Informativa). Per majoria de 9 vots en contra i 7 a favor no es va aprovar la urgència de la moció i per tant no es va poder votar al ser rebutjada.

El més curiós de tot és l'actitud dels regidors del PP que al dematí s'havien manifestat juntament amb els estudiants, per protestar en contra de la seva situació de precarietat, i a la tarda ja no es recordaven de res a l'hora de fer una passa concreta per solucionar aquesta situació de precarietat.

Ens pareix una actitud un poc inconsistent i erràtica. Del seu pa en faran sopes.

Esperem que la Conselleria d'Educació faci el seu treball i que abans del pròxim Ple la situació hagi estat restablerta a la normalitat. En cas contrari, tornarem presentar la moció.


La segona moció, redola per dins l'Ajuntament des de principis del mes de desembre. El seu objectiu és aconseguir que es realitzi un mercat a Cala Figuera al manco durant els mesos d'estiu. Aquesta vegada, el batle Miquel Vidal va considerar que s'havia de parlar amb el batle pedani de Cala Figuera per poder aprovar la moció. Com que existeix un gran consens entre totes les forces polítiques de l'Ajuntament de Santanyí sobre la realització d'aquest mercat (totes hem actuat perquè fos així), vàrem acordar que ens posaríem en contacte amb ell (tot i que no serà la primera vegada que parlam amb Salvador Ferrer d'aquest mercat). Vàrem retirar la sol·licitud d'urgència de la moció i la tornarem presentar al pròxim ple.


Precs i preguntes.
Varem presentar els següents precs i preguntes:

  1. Vàrem demanar informació sobre la veracitat o no del fet de que un veïnat de Cala Figuera ha construït una paret ocupant part del carrer al final del carrer Marina de Cala Figuera.
  2. Vàrem demanar que al caló de Sa Torre de Porto Petro s'acabàs de netejar la fullaca de pi que s'ha escampat després de la poda dels pins. 
  3. A Cala d'Or varem ressaltar la necessitat de procedir a les següents millores:
  • Al pont de Cala Gran l'escala d'accés a la platja té molt de pendent. Seria necessari dotar-la d'un arrambador a la part esquerra per poder facilitar el transit de la gent. També es pot instal·lar un arrambador central.
  • A bifurcació entre el carrer Cometa i l'Avinguda Platja d'Or la pastera que dóna forma a la bifurcació té les pedres de la vorera deteriorades i la terra s'escampa pel mig del carrer.
  • Les aceres dels carrers Cometa, Estel, Formentera, Cabrera, Menorca i l'Avinguda Platja d'Or (de la qual deriven els anteriors en direcció al mar) es troben en mal estat, presenten cruis, desnivells, són de materials diversos sense que hi hagi una imatge homogènia i en alguns casos són inexistents. S'hauria de fer el possible per mirar d'arreglar els desperfectes i homogeneïtzar la imatge dels carrers.
  • Els passos per vianants entre els carrers Estel i avinguda Platja d'Or i entre els carrers Cabrera i Menorca, es troben descuidats en el millor dels casos. El terra de ciment està deteriorat, la fullaca de pi és per tot arreu, no hi ha il·luminació. El pas entre els carrers Formentera i Cabrera està completament bloquejat per les males herbes, que també són presents als altres passos esmentats.
  • Els passos a la mar estan igual de descuidats. I els carrers en general precisen de neteja.
  • Les faroles més pròximes a la mar estan oxidades, fins al punt de parèixer que han de caure.
  • A la bifurcació entre el carrer Cabrera i el Carrer Formentera hi ha una senyal de transit abocada dins un solar.
  • A l'avinguda Platja d'Or hi ha “túmul” de pedres enmig de l'acera, que obliga als vianants a caminar pel carrer si volen seguir en línia recta.
  • Totes les tapadores de telefònica dels carrer esmentats tenen el marc que sosté la tapadora romput, de tal manera que els ferros s'aixequen i constitueixen un perill a l'hora de caminar.
  • Al carrer Menorca hi ha una síquia al mig del carrer (pròxima a l'avinguda platja d'Or). Alvaro Solana va dir que aquesta deficiència ja estava en vies de solució per acord amb el veïnat que havia fet la síquia. 
     En breu tindreu disponible l'acta.
    Enllaç al vídeo: http://vimeo.com/37024617

sábado, 18 de febrero de 2012

Ple Ajuntament de Santanyí 14.02.12

Aquí podeu trobar la retransmissió del Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 14.02.12.





També disponible al següent enllaç:

http://vimeo.com/37024617


Per motius aliens a la nostra voluntat la gravació es va interrompre quan dúiem 40 minuts de sessió. Disculpau les molèsties.