lunes, 18 de febrero de 2013

Respostes a les preguntes de la setmana (14).

A la pregunta “Creus que el batle cobra massa?”. Un 67% de les persones que han contestat creu que si i que hauria de cobrar molt menys. Un 33% creu que si fes feina a l'empresa privada cobraria molt menys.

A la pregunta “Quina creus que és la llengua de les Illes Balears” un 73% ha contestat que és el català (mallorquí) i el castellà, un 18% ha optat perquè és “el català i res més”. I un 9% creu que és “el castellano que es la lengua de todos”.

A la pregunta “Creus que Mariano Rajoy va cobrar dinners d'en Bárcenas?”, un 80% creu que Mariano Rajoy va cobrar doblers a carretades i en negre. Un 10% pensa que si que va cobrar però “era legal”. I un 10% creu que “No, ell no”.


Ja teniu a la nostra plana les noves preguntes de la setmana:

-Santanyí: Pensa que els impostos a Santanyí són alts o baixos?

-Balears: Considera que el PP va mentir al seu programa electoral?

-Espanya: Creu que enguany sortirem de la crisis? 

martes, 12 de febrero de 2013

Ja tenim web! (en proves).


Tal com diu el títol ja tenim web. La trobareu accesible desde aquesta direcció:

http://www.elpisantanyi.org 

De moment encara hi estem fent feina però ja és funcional en un 90%.

Els objectius que ens hem marcat a l'hora de desenvolupar aquesta pàgina web són els següents:

1) Concentrar en un sol lloc tots els documents de difusió (actes, vídeos, entrades del blog, anuncis, etcètera) que fins ara es transmetien per diversos mitjans (blogger, youtube, scribd, etcètera).


2) Incorporar noves eines de participació de la nostra audiència. Així, de moment, la pàgina inclou:


  • Un botó "m'agrada" de Facebook.
  • Una secció de contacte perquè ens pogueu fer arribar els vostres comentaris de forma anònima. També ens podeu fer arribar per mitjà d'aquesta secció totes les queixes o suggerències que vos agradaria que féssim arribar als plens. 
  • Una d'enquestes on setmanalment anirem penjat una o dues preguntes sobre temes d'actualitat, del nostre municipi, de les Illes Balears i de l'Estat Espanyol. 


3) Simplificar i homogeneitzar l'accés als documents.

4) Introduir una manera senzilla de fer un seguiment de la nostra activitat a l'Ajuntament de Santanyí.

5) Introduir la nostra nova marca electoral "Pi proposta x les Illes" de cara a fer-la familiar i coneguda en vista de les pròximes eleccions.


Dels anteriors serveïs que hem utilitzat de moment només quedaran actius: el blog (les noves entrades també també podran ser consultades desde www.elpisantanyi.org) i el canal a Youtube de la Lliga Regionalista. Per coherència en la distribució del continguts, les actes de les sessions plenàries de l'Ajuntament de Santanyí  a partir d'ara es distribuiran de forma centralitzada desde la nova plana web. També es mantindran els perfils a les xarxes socials mentre no en facem de nous.


Esperam que aquestes modificacions en l'usabilitat dels nostres serveïs web vos siguin útils i del vostre agrat.

Salutacions
Equip Pi

miércoles, 19 de diciembre de 2012

Memòria 2012.

Acaba un any i desembre pareix el moment adequat per fer balanç de la feina realitzada durant els dotze mesos anteriors. Aquesta ha estat la nostra tasca com a oposició a l'Ajuntament de Santanyí, organitzada cronològicament per sessions plenàries:

  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 13 de gener de 2012, vàrem presentar la moció en defensa de l'ús de la llengua pròpia de les Illes Balears a les seves institucions.
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 14 de febrer de 2012, vàrem realitzar 14 peticions per arreglar o millorar aspectes referents al mobiliari urbà, principalment, de Cala d'Or, Cala Egos i Porto Petro.
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 16 d'abril de 2012, vàrem presentar la moció que demanava realitzar un mercat a Cala Figuera. Així mateix, vàrem realitzar 4 interpel·lacions l'equip de govern per a realitzar millores a Cala Figuera, Cala d'Or i a les rutes cicloturístiques. Així mateix, ens vàrem interessar per la preparació del personal de l'ajuntament en la prevenció del “morrut vermell” (o “picudo rojo”).
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 13 de juny de 2012, vàrem presentar la moció que demanava aturar el tancament dels hospitals Joan March i General.
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 7 d'agost de 2012, vàrem presentar la moció per instar al Consell de Mallorca la millora de la carretera que connecta Santanyí i Llombards. Addicionalment, al marge de la moció, vàrem afegir que es fes extensiva la petició al tram de carretera que va de Llombards a Ses Salines.
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 15 d'octubre de 2012, vàrem presentar una moció per regular l'ús de publicitat dinàmica al terme municipal de Santanyí. També vàrem presentar una moció perquè l'Ajuntament de Santanyí sol·licitàs a l'administració competent una millora de les condicions del transport aeri dels habitants de la nostra comunitat autònoma, especialment millores en el preu i les freqüències dels vols interilles i dels vols amb la península. Així mateix, vàrem demanar el repintat de les marques vials d'alguns passos de vianants de Cala d'Or i la millora de la neteja dels contenidors.
  • Ple de l'Ajuntament de Santanyí celebrat el dia 12 de desembre de 2012, vàrem presentar les següents mocions: la primera, a favor del petit comerç local; la segona contra les taxes judicials abusives aprovades darrerament pel Govern Central; la tercera contra les retallades que s'han realitzat a l'IBANAT i l'INEB; la quarta contra l'excés de pressió fiscal que patim els habitants de la nostra comunitat i la mala distribució de la despesa estatal.
Així mateix, a les juntes generals SEMDESA (empresa municipal de serveis de l'Ajuntament de Santanyí) celebrades a l'any 2012 hem manifestat la nostra disconformitat pels excessius recursos que l'empresa manté improductius, és a dir un excés d'efectiu no utilitzat. També ens hem interessat pel cobrament (que encara no s'ha produït) de les partides pendents d'altres administracions (180 mil euros aproximadament) i, així mateix, per la metodologia de periodificació dels ingressos utilitzada per aquesta empresa.

A part de tot això, també hem continuat amb la retransmissió diferida de les plenàries (més de 600 reproduccions només enguany) i la publicació de les actes de les sessions plenàries i altra documentació (documents llegits més de 8000 vegades). Seguim mantenint el nostre blog, encara que el ritme de creació d'entrades hagi decaigut un poc.

A més, volem manifestar el nostre més sincer agraïment a totes aquelles persones que ens han ajudat al llarg d'aquest any a realitzar nostra tasca d'oposició. També volem manifestar el nostre més sincer agraïment, per la seva ajuda sol·lícita, al personal de l'Ajuntament de Santanyí, el qual sempre ha respost amb promptitud a tots els nostres requeriments. Així mateix, també volem felicitar especialment les festes als nostres companys regidors de tots els altres partits.

I finalment, desitjar-vos a tots un bon Nadal i feliç any nou. Que puguem gaudir tots amb salut i alegria d'aquestes festes tan especials amb les nostres famílies i amistats més estimades. Molt bon Nadal!

miércoles, 28 de noviembre de 2012

Acta Ple De 15/10/12

 L'arbre no que no deixava veure el bosc.

A l'enllanç següent trobareu l'acta de la sessió plenària celebrada el dia 15 de ocutbre de 2012 a l'Ajuntament de Santanyí. Seguidament un petit comentari sobre els pressupostos de l'Ajuntament de Santanyí i el dinar que vol fer el batle l'any que ve pel seu acomiadament.


 http://es.scribd.com/doc/114806568/ACTA-PLE-DE-DIA-15-10-2012



Al principi del Ple, el batle de Santanyí, Miquel Vidal, va anunciar sense amagar-se gens ni mica que per l'any que ve té previst realitzar un dinar amb funcionaris, ex-regidors, regidors i altres herbes, per acomiadar-se del seu càrrec a l'Ajuntament i que, com no podria ser d'altra manera, aquest dinar el pagarem tots els contribuents del Municipi de Santanyí.

Aquest fet ha captat l'atenció dels mitjans de comunicació i del poble durant bastant de temps perquè és molt estrident en temps de crisi. Tots recordam que l'equip de govern s'ha passat un any sencer retallant, entre d'altres coses (com les subvencions a les associacions), les festes dels distints pobles del nostre municipi amb l'excusa de la crisi. I ara, vet aquí, l'equip de govern aprova uns pressuposts amb una partida destinada a l'acomiadament del batle per un import de 4.000 euros.

No obstant, si només miram el dinar del batle no veurem una qüestió rellevant. Al mateix ple, i just després d'anunciar el dinar, es va aprovar el pressupost per a l'any 2013 de l'Ajuntament de Santanyí. En aquest pressupost, s'inclou una pujada de les contribucions d' IBI per un import de 1.000.000€. Gràcies a aquesta mesura, passarem de tenir una pressió fiscal municipal molt elevada, a tenir un pressió fiscal municipal estratosfèrica. Aquesta recaptació addicional es destinarà a pagar préstecs no vençuts amb entitats de crèdits. És a dir: a donar liquiditat als bancs. El que no heu donat als bancs de forma voluntària ara ha vengut el PP a  fer que els hi doneu de forma obligatòria.

Aquesta mesura injusta, perquè socialitza els problemes d'unes entitats privades de crèdit damunt les esquenes del contribuents, és encara pitjor si la contemplem en retrospectiva i dintre de l'escenari del nostre terme municipal:

L'any 2007 quan la crisi encara no havia començat, els habitants del municipi de Santanyí, pagàvem a l'ajuntament en concepte de contribucions directes (IBI, IVTM, IAE, IVT) 6.986.000 euros. Ara, l'any 2012, després de 5 anys de crisi, pagam pel mateix concepte 9.799.400. És a dir 2.813,400 euros més. Entre tots pagam un 40% més en un termini de 5 anys. Cal dir que l'IPC que, excepte en el cas de retallada, marca la valorització dels nostres salaris ha estat d'un 3,4% (font. INE). Perquè ens entenguem:

1) Hauríem de pagar (segons l'IPC):            7.223.524 euros cada any (aproximadament).
2) Pagarem (segons el pressupost):          - 9.799.400 euros cada any (amb tota seguretat).
.................................................................................................................
Resultat pels contribuents (TOTAL):           -2.575.875,8* euros cada any (pagats de més). 
(1 - 2)                                                     -10.303.504,0** euros per legislatura (pagats de més).
 
* 428 milions de pesetes. 
**1.600 milions de pesetes. 
 
 
Resultat pels contribuents (INDIVIDUAL):       -735* euros per contribuent i legislatura.
(suposa 14.400 habitants)                         - 2.943** euros per família (4 membres) i legislatura.
 
*122.937 pesetes. 
**489. 174 pesetes.
                                                                                                  
                                           

D'altra banda, hem de recordar que, els treballadors polítics de l'Ajuntament, és a dir, els regidors, els càrrecs polítics etcètera, costen cada any (aproximadament) 1.000.000€, és a dir, un 5% de la recaptació municipal.

I, finalment, un detall: el dinar del batle encara es pot aturar, la pujada de les contribucions ja no, perquè van ser aprovades pels vots del PP al darrer ple.

La nostra opinió envers les contribucions és molt clara: a Santanyí tenen marge per davallar i, si mai arriba el dia, les davallarem el màxim.